Kávová univerzita

Homepage > O kávěKávová kultura

www.illy.czwww.nasekava.czwww.nenechtetodojittakhledaleko.czuniverzita kávy na Facebooku

Kávová kultura

Rozšiřování kávové kultury


Projekt espressamenteclanky/kultura-kavy

Espressamente illy je maloobchodní projekt společnosti illycaffè určený pro kavárny, který vychází z úsilí o dosažení kvality jako obchodní filosofie. Espressamente illy je řetězec koncesovaných kaváren s inovativním designem, které interpretují kulturu „kavárny italského stylu“ prostřednictvím důrazu na genius loci, a jejichž vedení na základě vlastního rozhodování, osobitosti i zevnějšku zajišťuje, že kavárna se stává čímsi výjimečným..

Projekt selektivní distribuce byl zahájen v roce 2003 a od té doby vzniklo 175 kaváren ve 30 zemích, přičemž minimálně polovina je v Itálii (např. v Austrálii, Belgii, Číně, Francii, Chorvatsku, Itálii, Japonsku, Jižní Koreji, Kataru, Kypru, Maďarsku, Maroku, Mexiku, Německu, Norsku, Portugalsku, Rusku, Španělsku, Švédsku, na Ukrajině a ve Velké Británii).

Kavárnu Espressamente můžete navštívit také v Praze. Před nedávnem byla otevřena v hotelu Marriott (Celnice 8, Praha 1).

Estetika kávy

Na základě přesvědčení, že káva má i svou estetickou a smyslovou stránku, kterou se stává součástí kultury, společnost illy vyjadřuje své hodnoty a filosofii prostřednictvím jazyka umění a kreativity. Přes deset let aktivně přispívá k šíření současného umění formou podpory hlavních mezinárodních výstav. V letech 1997, 2003, 2005 a 2007 byla společnost partnerem Venice Art Biennale.

Od Michelangela Pistoletta po Marinu Abramovich, od Sandra Chii po Juliana Schnabela, od Boba Rauschenberga po Jeffa Koonse spolu s nově se objevujícími talenty reprezentujícími mezinárodní uměleckou scénu, přičemž výčet protagonistů uměleckého světa, kteří spolupracují s illy, zdaleka není úplný.

Z této spolupráce vychází kolekce illy – v současnosti známa jako Umělecká sbírka illy – série uměleckých šálku, které společnost illy vyrábí od roku 1992 a které se staly symbolem toho, jak fantazie umělců přetváří objekt každodenní potřeby – kávový šálek, který navrhl Matteo Thun, architekt a designér – na kultovní předmět.

Současné logo společnosti illy vytvořil v roce 1996 James Rosenquist, jeden ze zakladatelů Amerického Pop Artu.

© Copyright 2009 – LE PATIO INTERNATIONAL s.r.o. | Ochrana osobních údajů